Eğitim Amaçları/Program Çıktıları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programımızı tamamlayan mezunlarımız, yakın gelecekte, aşağıda yer alan kariyer hedeflerine erişecek ve mesleki beklentileri başarı ile karşılayacaklardır.
EA-1: Mezunlarımız, elektrik-elektronik mühendisliği alanında kendi işini kuracak veya lisansüstü düzeyde eğitimini araştırma-eğitim görevleri de üstlenerek sürdürecek ya da sanayi, araştırma ve teknik hizmet kuruluşlarında araştırma-geliştirme, üretim, tesis, işletme, satış ve/veya yöneticilik görevlerinde kariyer sahibi olacaklardır,
EA-2: Mezunlarımız, mühendislik eğitiminde edindiği bilgi, beceri ve davranış biçimlerini, bilimsel ilerlemelere, yeni gelişen teknolojilere ve iş yönetim biçimlerine hızla uyum sağlayarak, araştırma, geliştirme, tasarım, üretim, tesis ve/veya servis süreçlerinin etkin biçimde yürütülmesi ve güncellenmesinde kullanabilen mühendisler olarak çalıştıkları kurumların gelişmesine katkı sağlayacaklardır.
Program eğitim amaçları ve program çıktıları arasındaki ilişki aşağıdaki EA/PÇ dizeyinde sunulmuştur.
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | |
EA1 | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
EA2 | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Program Çıktıları
1 |
Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, yazılımı, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 |
Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
7 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisligi uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
11 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |